tisdag 28 mars 2017

Hundprat


Vår lille kille börjar bli stor. Jag kan inte låta bli att le när jag tittar på honom. Valp som han är med just nu extremt långa ben och en kropp som växer lite här och lite där. Han är jätte duktig och en riktigt liten tuffing. Det busas hej vilt här hemma så att tussar och allt far rundor men kul har våra fyrbenta. Vi läste någonstans om hundars olika behov. Det är endast unghundar som har behov av att träffa andra hundar och att vår lite lite äldre hund som då "leker" med lillkillen gör det för att fostra och har egentligen inget behov av honom eller att träffa andra hundar. Hon vill egentligen bara visa att det är hon som bestämer. Tänk om vi också uppfostrat så,  på ett lika hårt men lekfullt sätt. Intressant detta tycker jag. Inte ofta ni hör mig prata hund men just ikväll kändes det rätt.

Kram // A


7 kommentarer:

  1. Kul att studera hur dom beter sig till varandra. Har själv haft 2 hanhundar samtidigt. Då såg man tydligt hur den äldre visade den lille på rätt plats. Sedan gick det ett antal år och den äldre sjönk på ranglistan. Då var det tvärt om.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Aww han är ju för söt den lille killen:) kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Men så söt!! Den blicken går ju inte att motstå 😊

    SvaraRadera
  4. Så snäll han ser ut...själv har vi två katter kvar (har haft 2 siameser också)....önskar dej en fin helg !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  5. Vilken sötnos! Ja man smälter...jag vet :)
    Ha en skön helg nu med massor av sol och vila!
    Kram Titti

    SvaraRadera