tisdag 7 februari 2017

De tre p:na



Just nu är vi i en fas på jobb där vi har många nya möten med inskolningar, nya barn, nya vårdnadshavare samt nya kollegor. Jag funderar mycket på just det nya och första mötet vi stöter på och hur vi agerar och uppfattas. Vi i min yrkeskår och klart även andra, vi får möta många olika individer varje dag som vi måste anpassa oss till och även "känna av". Vi kan komma ganska nära en del, dom är privata i sin roll och jag är i en profession och mitt i allt detta, bakom eller innanför min profession finns jag som Anette och en egen individ.
Jag tänker och analyserar mycket över detta och De tre p:na.

Professionell, Personlig och aldrig Privat

Egentligen så tror jag att dom tre är med mig även privat och jag är nog ganska personlig men just den privata sidan av mig är det inte många som ser.
Vilken skillnad ser du på personlig och privat?

Kram // A


5 kommentarer:

  1. Ja det var en bra fråga. jag är nog personlig, bjuder på mig själv kanske jag kan berätta något om mig själv eller min familj ibland på jobbet men privata saker delar jag inte med mig av utom till min chef som också är min vän sedan många år. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jag är nog mest personlig men privat till mina
    närmsta kollegor och vänner.
    Fin kväll till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Jag är nog rätt personlig, men det mycket privata delar jag bara till min flock.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Du har alltid så bra tänk och intressanta inlägg! Ja hur är man? Pratglad, personlig, oftast glad men med en VÄLDIGT privat sida. Både social och ensamvarg!
    Hi hi, bra analys tror jag...
    Kram till dig denna snöiga dag!
    Titti

    SvaraRadera
  5. Jag är känd för att ha integritet. Med åldern har jag blivit mer privat än personlig. Jag försöker styra om men samtidigt så är jag mer avslappnad och trygg... Frågan är vad som är vad ibland...

    SvaraRadera