fredag 20 januari 2017

Havrebollar


Är ni som jag och gillar de där ljusa havrebollarna som finns i singelförpackning? Då ska ni testa dessa. Dom är inte lika "smöriga" som de köpta med så goda och inte lika söta som en "vanlig" chokladboll tycker jag.

Havrebollar 

125 g smör
2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
2 tsk kakao (kan bytas ut mot 1/2 dl oboy pulver)
1 msk grädde
5 dl mixade havregryn

Blanda allt en bra stund i matberedare för bästa resultat. Rulla ut lagom stora bollar och sedan i kokos. Jag gjorde mina ganska stora och fick ut tio stycken. Gör dom inte för långt innan de är tänkta att ätas upp för de tar snabbt slut, tro mig.

Önskar er en underbar fredag 💗

Kram // A 

8 kommentarer:

  1. Finns ju inget godare än havrebollar...mmmm. :-)
    En underbar fredag till dig också. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Ååååå såååå gott.
    Trevlig fredag

    SvaraRadera
  3. Älskar dessa bollar.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  4. Ja de gillas! Men här gör jag bara nyttigare bollar nu haha
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. De här måste jag prova :)

    SvaraRadera
  6. Jag älskar de här vanliga (onyttiga) chokladbollarna. Har testat nyttigare dadelbollar, men de går fetbort...
    Kram J

    SvaraRadera