fredag 10 juni 2016

Sommarlov


Nu är det sommarlov här hemma eller i alla fall för killarna. Vi startade morgonen med skolavslutning i kyrkan. Vår lilla skola som i och för sig inte är så liten längre men har dock fortfarande avslutningar i kyrkan. Det är så högtidligt även om det kan tyckas bli något långrandigt haha. Jag vill minnas känslan när jag var liten att det var något svårt att sitta still i de inte så bekväma träbänkarna. 
Hur ser era avslutningar ut?
Nu blir de lite softa för att möta upp mina kolleger för en AW i kväll. Ser fram emot kvällen, inget som händer för ofta.

Kram // A 

10 kommentarer:

  1. Äntligen är det sköna sommarlovet här för alla barn.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Härligt med sommarlov. När min son gick i skolan var avslutning på skolgården.

    SvaraRadera
  3. Jag har inget sommarlov så det blev ingen avslutning. Men jag kan tänka mig att det kommer att gå åt en hel del vin första semesterdagen senare i sommar. ;)

    SvaraRadera
  4. Underbara sommarlov!! Ha en mysig AW!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  5. Galen vecka! Skolavslutning på jobbet igår och yngsta tjejernas idag plus en miljon andra ting! Men nu ska jag suga ut allt ur den här fredagskvällen!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Har bara en son kvar i skolans värld och han tog studenten igår så det var sista skolavslutningen för vår del... Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Jag var på studentfirande i fredags. Det var livat kan man säga.
    Men skolavslutningar i kyrkan är något alldeles speciellt. Väldigt högtidligt och vackert.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Sista skolavslutningen för vår del då sonen tog studenten, lite sorgligt tycker jag, för det är lite speciellt.
    önskar dig en fin kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Skolavslutningar är årets gladaste dag. Jag älskar det. Vi hade två toppenavslutningar för pojkarna och jag känner mig hur lycklig som helst.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  10. Vad jag kan längta tillbaka till de där skolavslutningarna, både mina egna och barnens när de var mindre. Det var en såå mysig stämning och känsla att möta en lång sommarledighet.
    Hur såg vår avslutning ut i år?? Vår lilla som gick ur tvåan (gymnasiet) gick inte ens dit...men hon är en annan berättelse...
    Kram J

    SvaraRadera