fredag 26 februari 2016

Jag har det bra


Jag har en tid haft problem med några gallstensanfall och ni som varit med om  det vet att det är inget trevligt alls. I går var dagen kommen då jag skulle få min blåsa bortopererad, jag kan inte säga att jag längtat efter dagen även om det nu idag då jag vet att jag vaknat av narkosen igen tycker det ska bli ganska skönt att våga äta lax och ägg igen. Jag är så rädd för det med narkos. Sköterskan frågade mig om jag var en kvinna med stort kontrollbehov.......hur kunde hon tro det :)  Det är läskigt i alla fall tycker jag. Dagen idag har jag tillbringat i soffan med en hel del mysiga besök. Mannen har sörvat mig med mat nu i kväll och ja för att vara nyopererad så har jag det hur bra som helst. 

Önskar er alla en skön kväll.
Kram // A 


10 kommentarer:

  1. Puss o kram ha en härlig helg //Gunilla

    SvaraRadera
  2. Nej fy det förstår jag att bli opererad äringe kul men som du säger så måste det vara väldigt skönt att bli sv med problemet ! KramPernilla

    SvaraRadera
  3. Skönt att ha det gjort! Ligg där i soffan och bli servad du, det är du värd :-) Hoppas du snart känner dig piggare. Kram!

    SvaraRadera
  4. Skönt att du blir väl omhändertagen i alla fall. Krya på dig nu!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Visst ska man ha respekt för narkos och inte nyttja det i onödan. Men en sån operation funkar inte att göra utan. Skönt att du mår bra.
    Fortsätt krya på dig. Kram J

    SvaraRadera
  6. Vet precis vad du går igenom, har också opererat mig för gallsten. Fy tusan vad ont det gjorde med dessa anfall.
    Skönt att få operationen gjord i alla fall.
    Krya på dig och ta hand om dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Det låter inget vidare. Aldrig haft några anfall själv men förstår att det kan vara djävulusiskt.
    Ta det lugnt och pigga på dig.
    Stor kram till dig.
    Petra

    SvaraRadera
  8. Vet precis va du pratar om o livrädd för att opereras..ska inte skrämma upp dej för mycket nu ...
    mitt började när ja väntade min andra. hon fick åka ambulans med mej först ggr då hon bara va 3 veck för ja skrek o skulle inte åka utan bebisen även ifall ja inte fick amma . ha ha gud alltså . hur som helst efte ett antal åk till sjukhuset togs den bort då va hon 4 månader så det gick rätt fort. de sa fick fick bort det mesta du har nu bara lite små grus kvar.
    nu för ett halvår sen ebba är nu elva år . ,, fick ja verkligen gallbesvär o anfall igen hade ätit popcorn .. fick åka in då säger läkaren jaha nu har gruset växt till stenar!!!! gud alltså så nu har ja precis i denna stund ätiti popcorn igen för ja det e så gott... nu har ja ont. men tar en voltaren o två alvedon så brukar det lugna sej
    va ja ville säga.. alltså om du haft grs kvar kan de växa till stenar. hoppas mina försvinner

    kram till dej o fin söndag

    SvaraRadera