onsdag 23 september 2015

Woop woopies.....



Jag blev allt lite påverkad av "Hela Sverige bakar" och eftersom jag kände att jag aldrig har bakat woopies så var jag tvungen att prova. Så sagt och gjort....

Woopies

3 ägg
2,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
1 dl grädde
2 msk kaffe
2 tsk bakpulver
4 msk kakao
1 nypa salt
3,5 dl mjöl

Vispa ägg, socker och vaniljsocker vitt och poröst. Smält smör och häll i grädde och kaffe. Tillsätt i äggblandningen. Rör försiktigt i de torra ingredienserna. Spritsa ut på en plåt stora pluppar stora som en femkrona. Baka av på 175 grader i ca tio minuter.

Fyllning

60 g smör
5 dl florsocker
1/2 dl kakao
1 tsk vaniljsocker
100 g cream cheese
1 msk kaffe
några droppar romarom 

Spritsa eller bred ut på bottnarna. Lägg ihop två och två. Jag spritsa de på lite kräm ovanpå och dekorerade med kaffebönor av choklad.

Har ni testat woopies?

Kram // A

7 kommentarer:

  1. Nej, var de goda?? Säg till när du vill shoppa jag blev ju inte färdig ha ha ! Kram

    SvaraRadera
  2. Mmm..så gott det ser ut. Kan du skicka över ett gäng ;)
    Onsdagskram
    Petra

    SvaraRadera
  3. Nej det har jag inte provat. Var de goda? Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Hihi, jag såg också det programmet. :)
    Jag hade hört talas om dem innan dess, men än har jag varken lagat eller smakat dem.

    SvaraRadera
  5. Det har jag aldrig testat... Ser goda ut

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Har aldrig gjort sådana heller. Men dina ser jättegoda ut.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  7. Aldrig hört talas om dem. :-) Men de såg ju smarriga ut. :-) Duktig du är. :-) ....Kramizz Laila

    SvaraRadera