fredag 12 juni 2015

Sommarmat


Denna veckan har varit fylld med både tårar och glädje. Sommaravslutning på jobb med barn som slutar hos oss för att gå vidare till förskoleklass (många tårar), glada barn som har sommar i benen (skratt). Glada killar här hemma som bara har sommarlov i tankarna men även en kille som lämnar grundskolan faktiskt med blandade känslor. Det känns inte som det endast är glädje i hans tankegång. Det blev många tårar i kyrkan idag. 
Jaja det är sommarväder och helt underbart i alla fall. Här hemma är vi sugna på sommarmat och vad passar bättre då än en sallad på färdig grillad kyckling, så gott.
Nu ska jag fortsätta att njuta av dagen.

Må gott.
Kram // A

4 kommentarer:

  1. Åh vad fint att det fortfarande är tillåtet med avslutning i kyrkan! Gymnasiet som väntar, nu är det verkligen allvar!

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott
    Lunchen idag får bli sill och potatis så himla smarrigt.
    Imorgon blir det födelsedagsfirande för mig ( fyller den 11 juni ) men valde att fira den lite senare. Så imorgon kommer det över en hel del folk hit för att fira mig. Alltid lika trevligt. Men nu ska jag fånga dagen.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Jag önskar mig också ett långt sommarlov, men jag får nöja mig med fem veckor semester som börjar snart...
    Kram J

    SvaraRadera