torsdag 18 juni 2015

Nostalgifika


Jag och mannen festar till det lite då och då och tar oss en gofika utanför husets fyra väggar. Nä, skämt och sido så det här med oss svenskar och vårt fikande hade jag önskat att det inte tillhörde mina favorit sysslor på ledig tid. Men jag gillar det skarpt! 
För inte så länge sedan tog vi oss en fika och hittade minsann nostalgi bakelsen "bananbakelse". Det var länge sedan jag såg en sådan. Så god. Vattenbakelse med smak av vanilj och banan. Mumsigt!  
Vilken är er fikafavorit? 

Kram // A

12 kommentarer:

  1. En cappuccino och en kanelbulle tack❤️

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Kladdkaka med vispad grädde! Mums!
    När vi var i NY i höstas pratade vi med en amerikan, aha det är där ni fikar mycket och har drottning Silvia! Japp vad säger man!

    Önskar dig en Glad Midsommar
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Jag är stort fan av kanelbullen, ibland festar jag till det med något annat... men det är sällan det är lika gott som kanelbullen.
    Kram J

    SvaraRadera
  4. Oj, vart gick ni då? Älskar dessa, har inte sett dem på minst 10 år!!! : )

    SvaraRadera
  5. Ska erkänna en sak. Jag har aldrig ätit en sån :/ Kanske dags att prova. Men vi fikar aldrig hemma, eller utanför huset. Jag gillar att baka, men det går antingen till jobbet eller så äter sönerna upp det.
    Ha en fin torsdag eftermiddag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  6. Bananbakelse är en favvis ♡ ...
    /Midsommartids Kram

    SvaraRadera
  7. Åh vad gott! Jag gillar chokladbollar. Kram

    SvaraRadera
  8. Mina jordnötskakor lchf, äter en varje dag minst..... Önskar dig en härlig och mysig midsommar. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Morotskaka eller prinsesstårta är svårt att motstå;) kramen

    SvaraRadera
  10. Hihi, den ser himla smarrig ut! Jag är inte direkt nån fikaperson, mer en förrättsmänniska då. :)

    SvaraRadera
  11. Den såg god ut.....men jag har aldrig hört talas om den, vilket e märkligt då jag e ett riktigt fikaproffs. :-) Fika e ju aldrig fel och jag gillar det mesta.....:-) kramizz å ha en skön midsomnarafton idag/Laila

    SvaraRadera