torsdag 15 januari 2015

Skarpaste kniven i lådan


Jag är en dumsnål person, så är det! Alltså inte den skarpaste kniven i lådan haha.... Jag har innan inte kunnat se varför man ska lägga pengar på dyra knivar i köket. Jag har svurit då tomaterna blir tradiga när kniven är slö och jag är slarvig och diskar mina knivar i diskmaskin. Jag har länge tittat på Tupperwares knivar men tyckt att så mycket pengar vill jag inte lägga på knivar. Men vilken fröjd det är att använda dessa i köket nu. Hur dum har jag varit? TACK Mamma som gav mig dessa i julklapp. Jag är så nöjd. Jag tänker inte diska dom i maskin heller och blir dom dåliga så har ju Tupperware garanti på sina produkter om jag inte minns helt fel.

Jag ser ju att det skulle kunna vara ett kusligt inlägg det här........men det var inte menat så.

Önskar er en fin dag och var rädda om varandra och era knivar.

Kram // A

14 kommentarer:

  1. Bra knivar i köket är guld... Blir bara irriterad när man kommer nånstans, t ex jobbet, och det inte går att skära med knivarna. Handdisk it is, och förvara inte i lådan ;-)
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Bra knivar de där ...
    /Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har också upptäckt dyra knivar. Gillar tyngden i dem.

    SvaraRadera
  4. Visst är det en helt annan grej?! På grund av Batman så har vi supermånga knivar i hemmet, men de bästa är ju hans jobbknivar... Prova att byta potatisskalaren med. Vi köpte en ny från Ikea, den gamla var väl en 15 år... jösses vilken skillnad, helt galet!

    SvaraRadera
  5. Jag har också en önskan om bättre knivar! Jag kan rekomendera brödkniv till att såga julgransfot japp en annan historia men jag har gjort det och lyckats.. hehe!
    Min man har (sen singeltiden) en kniv från Biltema, jag får erkänna att den är BRA, tyngd på den och skär bra, rynkade ju lite på näsan men det erkänner jag inte för honom hehehe
    lite märkesberoende kanske??

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Jag har också en önskan om bättre knivar! Jag kan rekomendera brödkniv till att såga julgransfot japp en annan historia men jag har gjort det och lyckats.. hehe!
    Min man har (sen singeltiden) en kniv från Biltema, jag får erkänna att den är BRA, tyngd på den och skär bra, rynkade ju lite på näsan men det erkänner jag inte för honom hehehe
    Lite märkesbereoende???

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Jag är dum och kör mina i maskinen. Men jag har inga dyra skalpeller. Men det skulle vara bra ibland när man står och svär över dom.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  8. Vi har också några dyrare knivar av bättre kvalité, enorm skillnad. Kram Stina

    SvaraRadera
  9. Hehe känner igen mig där! Och inser att jag inte kan någonting alls om knivor. Hade ingen aning om att man inte ska köra dem i maskinen!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Vilken perfekt present för jag tänker som du. Vill inte lägga ut en massa pengar på knivar ;-)
    Kram.

    SvaraRadera
  11. Skarpa knivar är ett måste i ett kök!

    Kram Anna

    ps. lite "Psycho-varning" Scary... ds.

    SvaraRadera
  12. Igenkännande, får alltid tillsägelse från sambon om att man INTE får diska knivarna i diskmaskinen.....men det blir ju bara så. :-) Det visste jag inte att Tupperware hade knivar....kanske något att kolla in. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  13. Ja knivar är viktigt i köket , skulle inte kunna leva utan mina Global knivar :) Och så snällt att du fick de knivarna du ville ha i julklapp :)

    SvaraRadera
  14. Tupperwere?? Här har maken investerat i svindyra Global-knivar,
    Han som aldrig befinner sig köket, förutom när det ropas att
    - Maten är klar!!!
    Bulldeg på rulle...? Kan nog tänkas prövas på mitt kalas på söndag... :)
    Kram Kate

    SvaraRadera