lördag 6 december 2014

Trotsig



Jag tänker ofta på hur olika vi är som individer. Ganska magiskt faktiskt när jag tänker efter. Jag är bra på att skynda (en del kallar det stressa) och jag vet att en del inte alls är lika bra på just det. Men jag är även bra på att inte göra någonting (försöker i alla fall). Nu de sista dagarna har jag känt mig som ett trotsigt barn och bara precis "glömt" all stress och bara jobbat för att sedan komma hem och 
inte gjort mer än absolut det allra nödvändigaste. Jag har liksom inte känt för att göra något mer än att trotsa mig själv. Tänt ett par ljus och njutit in lugnet........jul sägs det ju bli ändå. Men nu är det dags att släcka ljusen och starta lördagen. I går kom det faktiskt Lite snö här om än i stora flingor.

Jag önskar er en fin lördag.
Kram // A

17 kommentarer:

  1. Oj vad kul att ni fick lite vitt iallafall för en stund. Jag känner nog som du just nu, jag trotsar mig själv och gör just ingenting, eller så lite som möjligt.
    Nu blir det lite kaffe och ljus.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Man kan kalla sig för effektiv också... ;) Jag är som Du, effektiv ;)
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  3. Det där låter så skönt och så bra!
    Att bara åka hem och mysa. Allt löser sig alltid ändå=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Bra där!! Man ska stressa lagom mycket så att man kan få sitta och njuta i soffan och va trotsig med :-)
    Ha en fin lördag. Kram.

    SvaraRadera
  5. Tycker det är så bra att du tar det lugnt, det blir jul ändå!! Ha en fin lördag! Puss o kram//G

    SvaraRadera
  6. Ja jul blir det ju... jag stressar inte så mycket över julen jag! Jag kommer gärna hem och gör ingenting

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Åh har ni fått snö! Så mysigt! Jättefint har du fått det hemma också!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  8. Det är väl härligt att kunna tillåta sig själv att just inte göra något alls någon dag eller några.
    Det snöade här igår morse men det var inget som blev kvar så nu är det grått och trist bara.
    Ha en fin Lördag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. SÅ himla skönt att göra inget alls, det borde jag bli bättre på, men ibland så:) Kram och ha en fin dag /Emma

    SvaraRadera
  10. Allt kan inte alltid gå i 100, man behöver 50 med... och noll. :)

    SvaraRadera
  11. Skönt att inte göra någonting, det är ju inte meningen att vi ska vara helt slut när julen kommer. Ibland måste man bara få ta tagen som den kommer :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Visst är det skönt att inte göra något ibland... Gör du helt rätt i! Kram Stina

    SvaraRadera
  13. Det är skönt att kunna göra ingenting ibland. Hälsning från världens bästa latmask ;-) Kram J

    SvaraRadera
  14. Hoppas du haft en fin dag! Låter mysigt med snö på andra advent. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  15. Jul det blir det i alla fall. Skönt att strunta i alla måsten och bara ta det lugnt.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  16. Låter som ett mycket sunt beteende tycker jag! Och så mysigt du har det hemma hos dig.
    Kram
    Ingela

    SvaraRadera