måndag 3 november 2014

Några extra timmar på dygnet....Ja tack!


Ny vecka...igen! Som alltid går helgerna så himla fort men även veckorna springer iväg. Jag tänker ofta, men när allt har lugnat ner sig då ska jag....olika saker. Men vad fasen det lugnar ju aldrig ner sig. Jag tycker inte jag hinner med allt som jag vill. Vi ska inte stressa för det mår vi inte bra av och ändå ska vi en massa hela tiden. Är det mer än jag som känner så här? Har ni tips och idéer på hur ni hanterar detta så tar jag tacksamt emot....

Men hur det nu är så är det dax att ta tag i en ny vecka, bara att starta.
Kram // A

11 kommentarer:

  1. Man måste stanna upp och njuta lite ibland men det tror jag att du är bra på :) kram Diana

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med, dags att rusa till jobbet.... Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Jag känner precis lika dant. Men jag har tyvärr inget bra tips. Det enda jag kan bidra med är att sålla bort bland saker som man måste/vill göra. Alltid tråkigt, men kanske ett måste om vi ska överleva.
    Men du, ta hand om dig och glöm inte att andas.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  4. Ja tack mer tid hade varit tacksamt att få, men jag försöker, även om det är svårt att leva i nuet. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Jag är urusel på stresshantering så jag kan tyvärr inte komma med nåt tips. :)

    SvaraRadera
  6. Alltså jag har tyvärr ingen aning hur man får tiden att räcka till... Hade behövt några fler timmar på dygnet jag också. Kram

    SvaraRadera
  7. Tror att många känner så.
    Jag har gjort en prioriteringslista i mitt liv. Där jag har frågat mig själv om vad som är viktigt och vad som är oviktigt.
    Och när tiden känns som att den inte räcker till då struntar jag i det oviktiga ett par dagar. Vad som är viktigt eller oviktigt är ju olika för alla men för mig handlade det om att släppa det där perfekta och att vara duktig=)) Det funkade för mig,

    Om du kommer på något mera får du gärna dela med dig om det/Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Instämmer i kören, jag hinner aldrig allt
    som jag hade tänkt. Ibland skriver jag
    listor på allt som ska göras, när jag märker
    att jag inte hinner slänger jag listan och gör
    bara det jag kommer ihåg. Fast det tipset är
    ju inte mycket och ha.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  9. Svårt att tipsa..
    Jag tycker tiden rusar iväg, men jag tar mig ofta stunder då jag gör saker utan att springa samtidigt (låter konstigt, men svårt att förklara)... M a o stanna upp och bara vara.
    Kram J

    SvaraRadera
  10. Ja tack! Gärna fler timmar på dygnet! Dock försöker jag hantera det hela genom att inte ta på mig för mycket och inte planera in för mycket på en och samma gång. Helt enkelt prioritera, trist jag vet, för det är ju egentligen så himla mycket jag skulle vilja men man kan ju tyvärr inte allt.

    SvaraRadera
  11. Jag känner precis likadant, sa det senast igår kväll att den här helgen också bara flög i väg i ett nafs. Jag tränar på att stanna upp i nuet så gott det går. Allra bäst lyckas jag med det när jag umgås med min lilla groda <3
    Kram
    Ingela

    SvaraRadera