tisdag 18 november 2014

Drömmar om jul


Tiden innan jul tycker jag är den allra mysigaste. Att drömma sig bort, planera och förbereda inför jul. Jag läste en artikel om vad vi anser är viktigast för oss på julafton. De allra flesta svarade att vara tillsammans. Julklapparna kom inte så högt upp på listan. Jag tänker att vara tillsammans vill jag vara mer än på julafton.....och har nog lite svårt att svara på den frågan. Jag måste fundera ett tag.
Vad är viktigast för er på julafton?
Just nu njuter jag av att bara drömma och planera jul. Det räcker för mig just nu.

Kram // A

14 kommentarer:

  1. Mysigt med inspiration :) Jag planerar och drömmer med men smyger in lite under tiden. Kramen

    SvaraRadera
  2. Jul ja ..Strålande Jul - Det viktigaste för mig är att ha nära/kära runt mig ♡

    /Kram

    SvaraRadera
  3. Den mysigaste tiden är nu strax innan själva julafton när man planerar baket och maten (hihih rimmade lite). Barnen skriver långa önskelistor (fast de är stora nu). Just nu vill jag sätta på adventsljusstakarna i fönstren men mannen i huset tycker vi ska vänta ett tag till, ja, vi får väl se hur det blir med det ;).

    Må så gott och ta hand om er

    // Susanne

    SvaraRadera
  4. Kan bara hålla med, en härlig tid framöver nu. Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Jag älskar tiden från 1:a advent till julafton. Mys dygnet runt ;)
    Kram Petra

    SvaraRadera
  6. Det mysigaste med Julen är tiden innan tycker jag och själva julaftonsmorgonen, att stiga upp och bara känna atmosfären av att det är Jul. :-) Sen när väl julaftonskvällen varit så ...jaha det var det. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  7. Paketen är det viktigaste, haha! Får man säga så när man är vuxen? :)

    SvaraRadera
  8. Det viktigaste för mig är känna julstämning.
    En del jular är nära och kära på annat håll, men de finns i mitt hjärta och julen blir varm och doftande ändå.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  9. Att vara tillsammans....haha...gapskratt**
    Nä jag håller med dig helt och hållet. Julen är ju mer än bara julafton och det är viktigt att varva ner och umgås med hela familjen under flera dagar tycker jag. Jag tycker egentligen att juldagen och annandagen och kvällen före julafton är mysigast. Då är man lite mer avslappnad. I år blir vi 20 pers hos oss på julaftonså det blir high life...phu...skoj men lite jobbigt.. så juldagen i år kommer bli betydligt lugnare..;)
    Älskar också tiden nu före..
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  10. Självaste julafton, svår den... alltså såklart vill jag ha mys med mina närmaste. Det kan vara bara vi fyra ibland, eller vi plus föräldrar plus syskon med familjer. Olika varje år hur jag känner! Jättekul att fira alla, och jättemysigt med bara oss fyra <3
    Kram J

    SvaraRadera
  11. Bra fråga! jag tror att det är barnens förväntansfulla miner och känslan av att bara vi i familjen som myser ihop tillsammans. Vi är inte så många på julafton hos oss. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Perfekt att ladda upp med fina reportage! Att umgås med nära och kära och snö så klart :) Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Det bästa med julen är avkoppling, värme och familjesammanhållningen tycker jag. Traditioner och god mat. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  14. Jag håller med dig, det är underbart nu innan jul och allt mys.
    Kram Pia

    SvaraRadera