tisdag 21 oktober 2014

Väder


Det känns som vi människor är väldigt väderberoende. Vi kan alltid klaga på något, är det inte för varmt så är det för kallt, för vått eller för torrt. Jag är inte ett dugg bättre själv......(tyvärr)
Jag älskar de lagom årstiderna som vår och höst men då tänker jag ju på en lagom kall höstdag och solen skiner. Det är ljuvligt. Förra veckan blev det liksom aldrig ljust och det regnade varje dag utom på lördagen. Trist kan tyckas men då jag är positiv (haha) så är det ganska mysigt att krypa upp i soffan under en skön filt och ha ett gäng tända ljus runt om sig.

Men.....nu finns det inte tid för att ligga i soffan och mysa. Det finns ett jobb att sköta. Jag har turen att kunna mysa till det där med......

Ha en fin dag.
Kram // A

11 kommentarer:

  1. Instämmer totalt, gäller att mysa till det även på jobbet, nu sitter jag ju på kontor, men försöker att mysa till mitt rum med saker jag gillar och även lite fint doftljus nu när mörkret har kommit. Är rätt mysigt när man kommer hit på morgonen, tar en kopp kaffe, tänder ljuset och börjar jobba så smått. :-) Kramizz o ha en riktigt skön dag/Laila

    SvaraRadera
  2. Man blir så glad när det är ruskigt ute om solen skiner en stund...sen får det bli filt, ljus, mys i soffan som gäller. Man är nog lite styrd av vädert..speciellt jag som fryser jämt.

    Ha en fin vecka

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  3. Jag känner mig rätt nere på hösten. Men snart kommer ju i alla fall födelsedag och jul som lyfter humöret ett tag... Sen är det bara att vänta till april. ;)

    SvaraRadera
  4. Ibland är regniga dagar det bästa som finns!!!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Så sant så, visst finns det alltid något att klaga på när det kommer till vädret.
    Här i våran lilla stad idag har det varit mulet och regnigt ute mest hela dagen.
    Ha en skön kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Vi har haft rätt tur med vädret har jag förstått, utan för mycket regn. Och det passar mig bra för jag har massor att göra utomhus innan vintern och snön kommer :)

    Låter härligt att kunna mysa till det på jobbet :)

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  7. Det är det som är charmen med årstiderna!! Och skulle det vara som bäst hela tiden så skulle vi inte uppskatta det lika mycket.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Jag skulle vilja tillägga att vi svenskar är fenomenalt duktiga på att klaga på vädret ;-)
    Det är tufft att komma upp tidigt på morgonen när det är så mörkt men inte klaga..;-)
    Kram
    Ingela

    SvaraRadera
  9. Jamen....nu kan det väl sluta regna.... :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  10. Jag är ju en höstälskare så jag trivs nu. Med att sparka löv och att det känns som att det här är en viloperiod. Det är fint på något sätt.
    Kram Hannis

    SvaraRadera