måndag 15 september 2014

Mammas mat



Min fråga till killarna när vi kom hem var....
-Vad vill ni ha till middag?
De svarade i kör...
- Din spagetti och köttfärssås.
En vecka utan griskött..haha. Jag som kan äta kyckling nästan varje dag var det helt okej men lamm och anka tillhör inte mina favoriter i köttväg, jag måste erkänna att jag gillar fläskkött. Så gårdagens söndagsmiddag blev mammas köttfärssås tillagad på äkta gris. Mammas mat! Den är väl alltid bäst hur gammal man än är. Min mammafavvo är kalkon med potatis, sås och rödkål eller kokt lax med hollandaisesås. 
Har du någon "mammafavorit"?

Önskar er en fin start på veckan ( Idag fortsätter vi på gristema och tar korv och potatismos till middag, för visst innehåller korv kött? lite i alla fall).
Kram // A

14 kommentarer:

  1. Godmorgon, gott med köttfärssås, också min mammafavorit. :-) Ha en bra måndag du också. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Det blev köttfärssås även här:) en av mina mamma favoriter är sås potatis och köttbullar !!! Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni hade en skön semestervecka. Gott med mammas mat ju:) Kram

    SvaraRadera
  4. Min mamma gjorde alltid en god köttfärsgryta med potatis i, det var alltid en favorit..
    Vi ska ha köttfärsås idag, bra mat när tre stycken ramlar in efter hockeyträning!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Mammas mat är alltid bäst!

    Min mamma gör världens godaste pannbiffar med sås.
    Det är bara hon som gör dom så goda=))

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  6. Mammas mat är alltid mammas mat.
    O min mammalagar massor av god mat:)
    Bla en uuuunderbar köttfärslimpa, mmm
    O ankbröst med apelsinsås har hon gjort ett par gånger, ja men så gott att man bra dog;)
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Spagetti och köttfärssås är inte dumt! Men jag har nog aldrig testat med griskött.

    Lax i gräddsås med spenat och västerbottenost är en mammafavorit!

    kram Malin

    SvaraRadera
  8. Ser gott ut, bra val av killarna.
    Min mammafavo är kåldolmar,
    supergoda!
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  9. Mina killar vill sällan ha spagetti och köttfärsås. Synd när det är så enkelt och snabbt fixat. Själv säger jag den klassiska rätten köttbullar, sås och potatis, när det gäller mat från min mamma :)
    Kram Petra

    SvaraRadera
  10. Ser verkligen supergott ut :)

    SvaraRadera
  11. Lax i ugn är nog min mammafavvo.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  12. Mums! Gott!
    Faktum är att något jag brukar sakna är jordgubbskrämen mormor gjorde.
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  13. Min mamma favorit är raggmunkar kram Diana

    SvaraRadera
  14. Pannbiff med kokt potatis och brunsås och stekt lök. Eller kålpudding. Mmm. Ingen lagar det så bra som min mamma gör...

    SvaraRadera