torsdag 23 januari 2014

Passande julklappar


I går tittade jag på Mia på Grötö (mannen blev trött och gav upp Jill på ettan så jag fick ta kontrollen över TV:n). Låg i soffan med sprängande huvud men men... Hon är ju en härlig person den där Mia och Lisa Nilsson...henne har jag alltid gillat. Nästa vecka kommer Carola till Grötö, yea får jag inte missa.
Jag tycker det är lite knivigt att få i mig vatten. Det är nog därför jag får bära betongmössan då och då skulle jag tro. För lite vätska = huvudvärk. Jag tycker inte det är så gott med vatten, eller gott jag vet inte det smakar ju ingenting. Jag är dålig på att dricka vatten helt enkelt. Det finns så mycket annat godare att dricka(tyvärr). I julklapp från min arbetsgivare fick vi en glasflaska som rymmer 0,5 cl och är faktiskt ganska god att dricka ur. Då det står tydligt vad som ska vara i flaskan så gör jag mitt bästa för att få i min denna braiga vätska. Dricker ni tillräckligt med vatten?

Ha en bra dag och ta ett glas vatten till vet jag.
Kram // A


9 kommentarer:

  1. Dricker mycket vatten varje dag o kväll, bästa drycken enligt mig (förutom ett glas bubbel då o då, he, he). Huvudvärk o kramp är tecken på för lite vätska så hoppas flaskan kan få dig att dricka lite mer, viktigt det där. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Får nog säga samma som du. Jag är superdålig på att dricka vatten. Och det nog därför jag också har mycket huvudvärk. Jag missade mia på grötö igår, för jag var alldeles för trött, men hon är ju för bra.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. När jag jobbar så är jag duktig på att dricka vatten, några liter blir det på ett arbetspass. Hemma är det lite värre... då blir det tyvärr ofta cola istället. :(

    SvaraRadera
  4. Drick 1 dl per timma. Det räcker! Jag gillar Soda Streamer. Smaksätter det själv med bl.a. lime o ingefära, citron, gurka eller äpple. Det är gott!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Jag är också riktigt dålig på det där. Tänker extra på det i perioder... bra att du påminde mig! Tack :-)

    SvaraRadera
  6. Missade Mia på Grötö…skit också:-)

    Nja…tror jag också hade behövt få i mig mera vatten. Tror vo överlag är dåliga på det där.-)

    Fredag idag! Tjohoo!!

    Kram

    SvaraRadera
  7. God morgon =) Jag dricker ett glas nästan varje timme, försöker i alla fall. Ett lagom stort. Funkar, men gör jag inte det utan slarvar får jag med huvudvärk. Kram på dig och glöm inte vatten idag....

    SvaraRadera
  8. Sen vi har en sodastreamer har jag blivit bättre på att drick avatten kram Diana

    SvaraRadera
  9. Dricker alldeles för lite... kan ju inte kissa när jag vill på jobbet så då blir det att jag inte dricker. Vissa dagar kan det bli <3 dl innan kl 17, eller oftast rättare sagt.. Men försöker dricka mer när jag är ledig!
    Kram

    SvaraRadera