måndag 6 januari 2014

Päronmarmelad



I dag är det sista dagen på min ledighet för den här gången. Det är tur att efter en skön ledighet så kommer det en vardag igen med rutiner och fasta tider. Jag avslutar min ledighet med att bjuda alla min grabbar på nybakta ostfrallor med nykokt päronmarmelad....de ni!

Päronmarmelad

ca 250 g päron (utan skal)
95 g syltsocker
1 tsk vaniljsocker

Skala och skär i päron i småbitar. Koka upp på svag värme till de är som mos. Lägg i socker och vaniljsocker. Koka ytterligare fem minuter. Häll upp i ren burk. låt svalna.

Inte svårt men gott!

Önskar er en underbar söndag (måndag).
Kram // A

7 kommentarer:

  1. Jag älskar saker som är enkla men framför allt att det blir gott. Så detta måste man ju testa.

    SvaraRadera
  2. Låter gott! Jag gjorde clementinmarmelad häromdagen och det blev också gott :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Mums!! Måste jag göra till fina dessertostar. Tack!!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  4. Undra om det är nån som som vi haft på vår mögelost, jättegod kombination!

    SvaraRadera
  5. Mums! Det får jag testa i helgen. Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Mums med nybakat, måste prova din päronmarmelad. Kram

    SvaraRadera