fredag 10 januari 2014

Kontrollbehov


När jag var ung (för inte så många år sedan....harkel harkel) så tyckte jag själv att jag hade hyfsat bra koll på musik, artister och liknande (kändisar och så). Jag var liksom bra på det......(tyckte jag själv). Nu för tiden har jag noll koll. Killarna spelar musik.....jag frågar vem det är som sjunger.....men det är liksom som om det är ett tomrum eller fritt blås mellan mina öron. Det fastnar bara inte. Pappan i familjen har bättre koll på det och det känns ....... hmm sådär bra. Ska jag bara gilla läget eller är det något jag behöver jobba på?
Vid mina positiva stunder tänker jag att jag är bra på så mycket annat och vid de mindre positiva stunderna blir jag toss (skånskt ord för tokig) på att inte ha koll......

Unga snillen (som har blivit liiiite äldre) spekulerar. Har jag kontrollbehov? Tja...kanske lite.
Men men strunt i det...Idag är det fredag och det ska jag fira med en liten tur in till staden....wihii...

Må gott.
Kram // A

8 kommentarer:

  1. Ibland jobbar jag med ungdomar på 18-20 år, trots mina 25 (host) år så har jag inte koll på allt de "tuggar" om... YOLO! (<--- det googlade jag häromdagen)

    SvaraRadera
  2. Jag hade också kanonkoll på musik och artister förr, på det ljuva 80-talet, men nu kan jag inget... Det är rätt okej tycker jag för i dag tror jag det finns så många fler artister o band, det går inte att hålla koll på alla.. eller?!
    Ha en skön fredagskväll, kram

    SvaraRadera
  3. Jag har nog aldrig haft koll på just musik!

    Så mysigt det lät med en liten stadstur, finns det en till som hade kunnat tänka sig! Men det bär av till fritids och hämta minsta lilla och grannpojken istället!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Hoppas du hade en bra shoppingrunda i stan! Trevlig helg önskar jag dig! Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Jag har noll koll på musik, jag är inte så super intresserad heller! Min man har en app man sätter framför spelaren så kommer det upp vilken låt det är, kanske jag med borde ha ;-)
    Ha en trevlig kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Fredag är absolut bästa dagen och man kanske inte måste ha koll på allt ;)
    Trevlig helg!
    Maria

    SvaraRadera
  7. Här hänger jag med än och killarna inkl kompisar är imponerade :) kram Diana

    SvaraRadera