söndag 19 januari 2014

Helgen går mot sitt slut




Jag kunde inte motstå frestelsen längre. Det blev semlor. Det är ju så gott, hemgjorda är snäppet bättre än bageribakade tycker jag. Jag gjorde egen mandelmassa och det blev super. Receptet på min bullar hittar ni Här och vill ni göra mandelmassan så kommer receptet här.

Mandelmassa (till semlor)

50 g hyvlad mandel
0,5 dl florsocker
2 droppar bittermandelarom
0,5 tsk vaniljsocker
2 tsk vatten

Mixa allt med en stavmixer eller i en matberedare.

Ska se om jag får till ett danspass idag ;) sen i kväll ska jag och super G på bio.Tjoho det är så kul när vi är på turné. Vi ska se Kärlek deluxe.......jag tror den är super rolig.

Önskar er en fin fin söndag.
Kram // A

7 kommentarer:

  1. Men så gott med semlor! Och hemmagjorda. Så duktig du är som till och med gör egen mandelmassa. Kan tänka mig att dom är extra goda. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är ingen semmelperson. Men en nybakad slät bulle är smarrigt. Den kan också doppas i socker och smör. ;)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina semlor du har bakat! Idag delade jag och mannen på en semla... mumsigt värre!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Mm så gott! Ser fantastiska ut. Hoppas passet blir kul och även bion. Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Mmmm nybakade semlor med hemmagjord mandelmassa, såååå gott. Ha en mysig biokväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Men så himla gott… nu blev jag frestad att baka, men jag inser att timmen är lite väl sen!
    Aldrig gjort egen mandelmassa, men nu ska jag testa ditt recept!
    Tack för att du delar med dig!
    kram M.E

    SvaraRadera
  7. Åh, vad gott! Håller med, hemgjorda är bättre än köpesemlor. Men nu äter jag inte gluten så jag vete tusan hur det kommer att smaka med glutenfri semla :).
    Ha det! Kram Jennifer

    SvaraRadera