söndag 29 december 2013

Nattfunderingar




Jag har kvällsfunderingar över nyårsmaten.......jag vet fortfarande inte vad jag ska festa till det med på tisdag. Har ni bestämt er?
Nu är det slutätit av julmaten men gröt funkar fortfarande så det blir det tillsammans med mina funderingar. Tomtegröten har blivit till risengröt, den har fått ett namnbyte. Jag vet inte om jag blir något klokare.
Jag borde gå och gossa kudden men vill inte riktigt att det ska bli måndag (jag ska till tandläkaren i morgon och det tillhör inte mina favorit sysselsättningar).

Det börjar bli lite grusigt i ögonen s¨jag ger väl upp. Lika bra att få det gjort......
Sov gott!
Kram // A

9 kommentarer:

  1. Hoppas du får din sömn till slut och att det går bra hos tandläkaren:-) Finns så mycket gott att bjuda på till nyår. Inte helt lätt att bestämma sig:-)'

    Sov gott!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  2. Jag jobbar över hela nyår så för min del blir det väl en macka och alkoholfri cider...
    Hade jag varit ledig hade jag typ krävt en god köttbit till huvudrätt, några goda stekta grönsaker och en smarrig rödvinssås.
    Av nån anledning är jag sugen på jordärtskockssoppa till förrätt. Efterrätt spelar inte så stor roll, kanske en ostbricka. ;)

    SvaraRadera
  3. Va härligt med fjällen...längtar som en tok efter skidåkning !
    Vi ska ansvara för förrätten..har inte klurat ut ännu vad det ska bli ?

    Gott nytt år till dej...kraaaaam

    SvaraRadera
  4. Jo vi har förrätten i år och det vi väljer är inbakad västerbotten ost med hjortronsylt till förrätt, Kanske kan vara något?:) Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Lycka till hos tandis ;)xoxo/G

    SvaraRadera
  6. Alltid svårt att bestämma sig för menyn. Vi ska ha hummersoppa, oxfilé och äggtoddy a la Mannerheim. Ha ett gott nytt år! Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Nyårsmaten börjar falla på plats nu :) kram Diana

    SvaraRadera
  8. Vi skulle bort, och skulle ta med oss förrätt och efterrätt.
    Men nu har värdparet blivit sjuka!! Halsfluss!
    Så mannen har precis varit iväg och handlat.
    Här blir det:
    Rårakor med creme fraiche, rödlök & löjrom
    Oxfilé med pommes Anna och murkelsås
    Chokladmousse

    Chokladmousse kan kanske låta tråkigt, men faktum är att jag har bara ätit det ett par gånger, och tyckte det var sååå gott! Och jag har aaaldrig gjort det själv, så det ska bli lite spännande ändå...
    Wish me luck!! ;o)

    SvaraRadera