måndag 23 december 2013

Kolla kola!

Dagen före dopparedagen.
Många är förväntansfulla, mina killar går och kikar och klämmer på klapparna. Visst är det spännande.
Har ni gjort allt julgodis än. Jag kokade Ernst (ni tycker inte det blir för mycket av honom?) lakritskolor....supergoda. Vill ni göra något mer så är dessa att rekommendera.




Lakritskola

3 dl socker
1 dl sirap
3 dl grädde
3 msk kakao
3 tsk lakritspulver
flingsalt till dekoration

Koka socker, sirap och grädde en stund. Tillsätt kakao. Koka och prova genom att göra kulprovet. Jag kokade min kola i ca 10 minuter. Vispa sedan ner lakritspulver. Häll i form och strö över flingsalt.

Lycka till!

Nu ska vi plumsa ut i snön.
Ha det riktigt gott.
Kram // A

9 kommentarer:

  1. Jorå, här är vi förväntansfulla och jag är väl den som klämmer mest på paketen...haha jag är värre än barnen....älskar paket ;)
    Önskar dig en riktigt God Jul.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med en vit vinter. Jag har redan talat om för töserna att de får skitbra julklappar så de tycker nog inte att det är någon idé att klämma... eller så kommer det ;-)
    God jul <3

    SvaraRadera
  3. Ja man kan få för mkt Ernst vännen men än är du inte där :)
    Jag som bara älskar paket vill ju med klämma och känna som alla andra. kram

    SvaraRadera
  4. Ernst kan man väl inte få för mycket av ;) spara en kola till mig !! Xoxo /G

    SvaraRadera
  5. Hihi, jag tackar för tipset men nu är det stopp! ;)

    SvaraRadera
  6. Här har det bara blivit en sort, men idag vankas knytkalas så då bjuds det på desto mer.
    Ha nu en riktigt God Jul, Kramar Malin

    SvaraRadera
  7. Inte ett jota julgodis har jag gjort i år. Men tack vare en massa inhandlat till gottebordet å ännu mer i julklapp, så har vi så det räcker - och blir över!

    SvaraRadera