lördag 31 augusti 2013

Skördefest

(Jag måste tacka er för era vänliga ord bland kommentarerna, det värmer och är så kul när ni lämnar ett spår av er.......Tack!)

Idag passar jag på att ha skördefest. Jag skördar det som finns kvar i trädgården. Björnbären har åkt in i frysen. Rabarbern har hackats och åkt in i frysen de med för eventuella pajer eller dåligt i vinter. Utav äpplena blev det äpplekaka och sedan får jag se vad jag gör på resten.





Jag sparar en rabarber i flaska för att behålla sommarkänslorna ett tag till.

I kväll ska vi umgås med mat, prat och en bio. Underbart!

Önskar er en 3-vlig lördag.
Kram // A


4 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som tar tillvara på skörden! Vi var jätteslarviga så bondbönerna sitter kvar på sina stjälkar ute i trädgården... Men men, en vacker dag så kanske jag blir duktig. ;)

    Ha en toppen lördag!

    SvaraRadera
  2. Härligt med skördefest!
    Njut lördagskvällen!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Här väntar jag på att skörda tomater men de är fortfarande gröna, de hinner nog inte bli mogna ;)
    Snygg du är i gårdagens inlägg och snygg klänning! Kram Suss

    SvaraRadera