onsdag 5 juni 2013

Att tanka med ny energi

Jag sitter och filosoferar lite så här på morgonen....Det är ju onsdag idag men kallas det lill-lördag fast det är lördag på torsdag....hänger ni med?
Jag tror jag struntar i det kanske.....
Har ni mycket att stå i? Jag tycker att alla som jag pratar med är så stressade och de har så mycket att göra. Undrar varför det blir så inför en ledighet eller det är bara som det känns för att man vet att man ska vara ledig...vi har kanske mycket att göra alltid, året om?


Jag känner mig också stressad och att det är ganska mycket just nu, mycket på jobbet, mycket hemma och sen allt som jag vill men kanske egentligen inte hinner. Det är då jag känner ett extra behov av att bara komma ut och gärna på en promis i skogen och att ta sonen med är extra härligt. Det kallar jag livskvalité.

Nytankad med lite mer (om än pyttelite) energi så tar jag tag i dagen med öppen famn.
Ta hand om er.

Kram// A

8 kommentarer:

  1. Visst är vi nog mer stressade nuförtiden. Vi ska ju hålla på med så mycket, ex blogga spela WF och FB och instagramma, allt tar tid + allt vi alltid håller på med!Skönt med en promenad i skogen.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Stress är ju aldrig bra... fast ibland blir det så ändå av någon anledning. Dygnets timmar är helt enkelt för få :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Tror det handlar om att man vill så mycket nu när ljus och värme kommer.
    Man ska inte bara hinna med allt inne utan helt plötsligt blir det massa att göra även ute.
    Här resonerar jag som så att det jag inte hinner idag får jag göra imorgon, och vad är mest akut.
    Men visst är det svårt att inte bli stressad ibland.
    Men då är naturen och motion bästa sätt att lugna tankarna!
    Ha en fortsatt skön dag, kram Malin

    SvaraRadera
  4. Önskar jag hann njuta lite mer av tiden! Just nu är det galet mycket och så har jag en student på onsdag. Men sen ska jag vila!! Hela sommaren:-))

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  5. Har en make som ser till att vi njuter av livet här och nu och inte stressar. har lärt mig så mycket av honom.
    Ha en fin national dag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  6. Jag tror det är vädrets fel. Man vill liksom ut, hänga ute, jobba i trädgården. Men ändå är ju allt jobb inne kvar.. Sen många arbetsplatser ökar upp tempot lite innan semestern, mycket som ska hinnas med.

    SvaraRadera
  7. Ja, lite väl mycket att göra men mycket roligt också så jag försöker njuta :) kram Diana

    SvaraRadera
  8. Tror det är bra att stanna upp ibland och bara andas..

    Kram Mia

    SvaraRadera