lördag 6 april 2013

Solgula hälsningar

Ibland kan jag bli sådär jätte sugen på risgrynsgröt. Ja...faktiskt även då det inte är jul och tomtegröt. Har jag mjölk som är nära att gå ut (från kylen) i datum så finns det ju lite alternativ av vad som kan hittas på och just dessa gånger är det kanon bra att koka gröt. Tycker ni inte?


 Så det blev en gryta god vit härlig risengröt, utan kanel och med vanilj i...precis som jag vill ha den. Jag serverar gärna saftsås till gjord på vinbärssaft........mums vad gott. Det går även bra med hederlig
jordgubbssylt till. Ni ser...jag har många namn på denna goda gröt.

Här ser det ju väldans så solgult ut, efter påsk och allt......

Hur äter ni er gröt (om ni äter sådan gröt förståss)?

Nu ska jag försöka samla på mig lite D-vitamin (kan verkligen behövas)
Soliga hälsningar från mig.
Kram // A

10 kommentarer:

  1. Jag åt faktiskt risgrynsgröt till frukost med hallonsylt o mjölk ej hemmagjord dock ;)xoxo / G

    SvaraRadera
  2. Mamma är lik sin mamma......
    Så kan jag också göra. Kram från Mam

    SvaraRadera
  3. haha, kan hålla med! lite tomtegröt är alltid gott:)

    Ha en bra lördag! kram fredrika

    SvaraRadera
  4. Risgrynsgröt är jättegott! Jag älskar gröt!

    Härlig gul färg... blir glad!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Åh risgrynsgröt är så gott!! Nikki äter det ett par gånger i veckan med kanel på men jag fuskar och köper en färdig "korv"... :/

    Så fin tröjan är , en riktig humörhöjjare!!

    Kram P

    SvaraRadera
  6. Gott med gröt, äter helst med kanel på eller som den är kram Diana

    SvaraRadera
  7. Batmans föräldrar brukar också göra julgröt trots att det inte är jul. :)
    Själv äter jag inte det, haha! Möjligtvis att jag kan äta mannagrynsgröt men det händer nog en gång vart tionde år.
    Ha en härlig dag i solen!

    SvaraRadera
  8. Jag älskar också risgrynsgröt med saftsås till!

    Önskar dig en fin söndag //Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Jag gillar gröt!
    Både tomtegröt, havregrynsgröt och mannagrynsgröt!
    Till tomtegröten vill jag helst ha min egna saftsås jag gör på Önos hallonsaft och som jag lägger i frysta hallon och blåbär. Slurp!
    Ibland kan det funka med mjölk och kanel oxå.
    (Vi äter oxå tomtegröt året om!) ;o)

    SvaraRadera