torsdag 4 april 2013

Skeptisk

Sköna maj är äntligen här....underbara månad.
Vi hoppade över att frysa vid brasan i går och grillade gott hemma i stället.....mer än okej faktiskt.
Hade ni det trevligt?
Jag har berättat innan att jag är lite skeptisk mot nya smaker. Jag har inga problem med nytt och förändring  i allmänhet men när det gäller smaker är jag ganska reserverad.  Eftersom jag ändå är nyfiken så måste jag ju   testa ibland. Vad säger ni om currykaka....hm?!?
Jag hittade receptet hos denna fina tjej och hennes blogg är värt ett besök.


Currykaka

3 ägg
1 dl socker
2 3/4 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
3 tsk curry
1/2 dl flytande margarin
1,5 dl vatten

Vispa ägg och socker poröst och tillsätt övriga ingredienser. Häll i en bröad och smörad sockerkaksform. Grädda i ca 30 minuter på 175 grader. Servera med lättvispad grädde smaksatt med socker och vanilj.
Värt att prova.
Nu är det bäst att jag ilar och tar på mig walkingskorna, mannen står redan redo i hallen (annars får jag kanske inte med honom på tur senare..... haha) för en morgon promenad.

Ha en underbar dag.
Kram // A

4 kommentarer:

  1. Hmm, läskigt. När det kommet just till sådana här smakkombinationer är jag med skeptisk. Vissa grejer har man ju i mat och vissa i bakverk liksom.
    Men morotskaka älskar jag så kanske även funkar med curry i kaka.
    Ha en riktigt skön start på maj. Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Hmm spännade med curry i kaka, blir som dig lite skeptisk....Idag är det sol så här ska oxå gåskorna på. Ha en fortsatt härlig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Hrm... jag är också en smakfegis. Var sak har sin plats liksom. Jag fixar inte söta saker i mat till exempel, som bananer och ananas.

    SvaraRadera
  4. Hmm tycker nog att curry är till mat men men ,,,/G xoxo

    SvaraRadera