tisdag 12 februari 2013

Fettisdagen

Idag är det ingen vanlig tisdag för idag är det fet-tisdagen. En goding till bulle som har fått så mycket som två dagar i almanackan eller hur var det nu med det?




Jag har en tidig dag som kommer att bli en sen kväll ikväll på jobbet. Jag får se om det hinns med någon semla idag. Kanske ingen katastrof  för jag har ju tjuvstartat för länge sedan.....eller jo...det blir kanske katastrof. 
Kommer ni att festa till det med en "temla" idag?
Hur äter ni er semla förresten, någon som äter hetvägg?

Oavsett semla eller inte så önskar jag er alla en toppentisdag.

Kram// A

7 kommentarer:

  1. Här blir det nog en mini-semla.
    Svärfar kommer för att hjälpa till lite i källaren och då måste han ju bjudas på något gott ;)
    Här äts de annars som de är, men min farmor skulle alltid ha hetvägg vet jag. men har själv aldrig testat det.
    Ha en skön tisdag, och hoppas allt du får dig en semla, kram Malin

    SvaraRadera
  2. Ingen semla till mig, men till killarna får jag nog fixa några. 2 per man försvinner lätt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Hetvägg är nästan ett måste enligt mej!! Kladdigt och SÅ gott ;)

    Kram P

    SvaraRadera
  4. ÄLSKAR semlor! har ätit alldeles för många redan!!
    När jag var liten fick jag alltid semla i varm mjölk. Nu vill jag bara ha kaffe till!
    KRAM!! Anna

    SvaraRadera
  5. Jo men här blev det semla igår redan... och idag ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  6. Semla och kaffe, inte hetvägg, det fick jag som barn!
    Nu sitter jag och moffar godis efter kvällsjobb, så i morgon skulle det nog behöva hårdtränas!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. SÅ gott det är med semlor! Men semlan har väl bara fått en dag i almanackan.

    SvaraRadera