måndag 4 februari 2013

Alkotest och tråkstina

Hej måndag och ny vecka, tänk vad spännande vi ska ha du och jag, eller?
Denna helgen fick Systembolaget ett besök av mig. Jag handlade lite godsaker till mannen min och hittade småflaskor vin (har säkert funnits länge men jag är ingen storkonsument av deras varor). Jätte bra tyckte jag som oftast endast dricker ett glas då jag dricker.



Amarone vin har jag förstått att man måste smaka.....okej...jag är på. Men hemskt ledsen, det smakade för mycket för mig. Det vita (jättesött mums) var däremot gott.  Öl är ingen favorit och ja...mannen tyckte men Capten Morgan måste du gilla, jag tycker om punschpraliner och även choklad med smak av rom (ohhh vad jag saknar Marabous Rom Russin choklad). Men isch....starkt...inte gott. Men Mojito då, det är jätte gott (tyckte mannen).... Ehhh nä fy det var inte gott. Mmm jo jag är supertråkig......

Men jag har ett j- ligt gott humör och det är det minsann inte alla som har!!!

Ha en fin fin dag allesammans.

Kram // A

13 kommentarer:

  1. Ett glas är lagom för mig med så småflaskor är perfekt :) mojito däremot gillar jag kram Diana

    SvaraRadera
  2. Fast varför måste man gilla massa konstiga saker?
    Jag tar mig också oftast bara ett glas rött eller vitt, sen är det bra. eller 1-2 öl som annars är min favorit. Fast sen dricker jag även whiskey, men det är ju mer att sitta och smutta lite på.
    Men nu är det vitt vitt vitt och så lär det ju bli minst ett halvår till.
    Ha en härlig start på veckan, kram Malin

    SvaraRadera
  3. Gillar också småflaskor gärna med bubblor :)kram /G

    SvaraRadera
  4. Amarone är speciellt, det är faktiskt bara två sorter jag gillat. Men så är jag ingen jätteälskare av rödvin. Men till mat är det gott! Annars är det vitt som gäller för min del med. Och ingen öl, blä! :)

    SvaraRadera
  5. Visst räcker det med ett glas eller två ibland. Öl passar bäst ute på sommaren enligt mig. Nu vill jag helst ha ett gott d
    Rödvin. Ha en skön måndag....krams m

    SvaraRadera
  6. Ett glas bubbel eller rött på fredagskvällen är inte dumt, men öl o sprit är inget för mig. Ha en toppendag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Då stämmer det inte in på dej, det där som Wilmer Kryss sjunger..."Jag är baaara lycklig när jag dricker..." ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo om det är Pepsi Max...livets dryck...i glaset HÖHÖ :D

      Radera
  8. Ja men den chokladen var ju helt underbar! Den hade jag nästan glömt!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. En Capheriña är perfekt! Vin o Martini också!

    Kramar!! Anna

    SvaraRadera
  10. Vad bra med alkotest med små flaskor :-) Perfekt att prova ut det man gillar...

    SvaraRadera
  11. Åh Amarone som är så gott, men jag gillar deras lillebror
    Tomassi, supergott, som att dricka bomull om nu det kan låta gott!
    Kram Helena

    SvaraRadera