tisdag 15 januari 2013

Med en enkel tulipan....

Idag är det tulpanens dag. En vacker blomma som får mig att tänka på våren åtminstone  inomhus för utomhus är det mitt i vintern här i Skåneland i alla fall. Precis som det ska vara nu även om det hade varit skönt med liiiite varmare temperatur.....hmm jaja!


Men för att fira denna dag går det alldeles utmärkt att fika pepparkakor som associerar vinter och tulpaner på bordet som associerar en strävan mot våren och en  ljusare årstid. (Dålig anledning för en fika kanske men ändå).

Har ni fått eller köpt några tulpaner idag?

Ha en skön kväll.
Kram // A

8 kommentarer:

  1. Nej men i går köpte jag tulpaner:) visste inte att det var tulpanens dag idag. kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Jaså...hade ingen aning om att tulipanen hade en egen dag. Vad mysigt du verkar ha det....krams m

    SvaraRadera
  3. Nej, har inte köpt tulpaner idag. Men jag har ätit peppearkakor:-)
    Sitter på tåget mot stockholm, men när jag kommer hem blir det absolut tulpaner på bordet.

    Kram cecce

    SvaraRadera
  4. Visste inte att det var tulpanens dag. Men tulpanerna jag fick av mannen i torsdags är fortfarande o fina o gör mig glad. Härligt med snö, det behövs innan våren kan komma. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Det blev inga tulpaner för min del, men det kommer att komma nån dag.
    Inte för att jag räknade med att det skulle bli vår redan, men jösses vad kallt det blev. Elva minus i Hbg just nu. Brrr.

    SvaraRadera
  6. Vad vore livet utan tulpaner i januari..underbara blommor !!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Pepparkakor sätter sprätt på magen, har jag precis fått lära mej! ;)

    Fiiina muggar, by the way...

    SvaraRadera