tisdag 22 januari 2013

En kvinnas doft

God morgon tisdag! och hej mitt vinterland. Här har det kommit ganska mycket snö i natt. Trots detta är jag i tankarna snart inne på våren och snö är ett minne blott.
Så här vill jag dofta nu i vår och sommar. I helgen gjorde jag en sniff på denna goding:


Jag gillar inte allt för starka dofter, gärna lite söta men inte "ont i huvudet söta". Jag är ganska känslig med dofter. Jag vet att det är väldans så individuellt hur olika dofter doftar på oss alla i vår herres hage. Men kan ändå inte låta bli att fundera: Hur vet jag att andra tycker jag luktar gott? Inte säkert ju bara för att jag gillar doften....hmm!
Jag tyckte i alla fall denna från Escada luktade helt underbart.
Har ni någon favvoparfym?

Ha en bra tisdag.
Kram // A

10 kommentarer:

  1. Njae...har ingen direkt favorit:-) Tror samma dofter luktar olika beroende på vem som har den på sig...så det där med dofter är nog väldigt individuellt!!

    Trevlig tisdag!

    Kram cecce

    SvaraRadera
  2. Jag har två favoriter, valentin från valentino och naomi chambell (original). :) Det är skoj med parfymer, men jag är rätt kräsen som du. :) Du skulle kanske gilla pure (har jag för mig att de heter) eller möjligtvis clear. Väldigt snälla dofter som är väldigt inne nu.

    SvaraRadera
  3. Mmm den ser ut att dofta gott. Älskar Escada :)
    Min favorit annars är viva la juicy. Jag älskar söta fruktiga parfymer ;)

    Kram Verra

    SvaraRadera
  4. Jag är helt såld på zadig & voltaires dofter....de luktar storstad & inspiration för mig. Det är så fint ute idag men kallt......hoppas på att våren kommer om inte allt för länge, är ingen vintertjej ....krams m

    SvaraRadera
  5. Har några favoriter med Marc Jacobs Daisy gillas mycket. Får inte var för tunga parfymer. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Låter spännande..den måste jag nog provsniffa på oxå !
    Jag har en favvodoft från Kenzo..länge sedan den kom ut..måste försöka få tag på den igen..kommer inte helt ihåg namnet, men flaskan var formad som ett löv.

    Kraaam

    SvaraRadera
  7. åh dessa Escada parfymer brukar vara riktigt somriga och fräscha! Har funderingar på att klicka hem denna ;)

    Kram P

    SvaraRadera
  8. Gud ja! Ääälskar parfymer och har nog 10 olika nå´nting, som jag växlar mellan. Beroende på dagsform.
    I morse blev det en av mina favvisar: Jimmy Choo. En annan storfavorit är Dolce & Gabbanas "The One".
    Och Hugo Boss "Deep Red"...
    Ja, skulle kunna rabbla många fler...

    SvaraRadera
  9. Gillade också den doften! blir nog ett köp framöver :)

    SvaraRadera