fredag 21 september 2012

Fredag fredag.......wiiiiho

Var det någon som såg "Hela Sverige bakar"? Vilka duktiga hemmabagare. Jag som har gymnasieutbildning som bagare kände mig..ja...det behöver jag kanske inte prata om. Men en liten tanke, är det godare ju mer invecklat det är? Kan det vara ju men det enkla kan vara minst lika gott och fint för ögat.
Jag bakade ju till igår. Alla som känner mig kunde säkert se fartränderna ut i köket när jag sprang för att baka. Ser mig inte som någon snabbis annars men när det gäller bak brukar jag vara ganska rask.
Det blev i alla fall denna goding.

  
Morotskaka


 När jag och familjen bänkade oss framför tv:n var vi helt slut efter jobb, träningar och allt så någon kaka blev det inte. Endast njutning av hemmabagarnas mästerverk.
Idag är det ju en annan dag och visst kan väl vår kaka passa till fredagsmyset ikväll, så får det bli. Men middagen ska tillagas först, undrar vem som är sugen på att göra det?!?

Ha en bra fredagskväll // A

1 kommentar: